Laboratori de ciències socials en exposicions d’art contemporani: l’educació artística
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Núria Gil
L’espai on es genera creació, art o cultura —un centre d’art, un museu— és terra de cultiu de coneixements de les diferents disciplines de les ciències socials. Per tal que l’alfabetització d’educació artística dels diferents públics s’activi i reverteixi en formació i reflexió, a partir de les experiències presentades i generades, s’ha de vehicular aquest missatge, s’ha de fer planer, s’ha d’humanitzar, s’ha d’apropar. L’equipament, la seva gestió i els seus objectius seran definitius per desenvolupar uns projectes orientats cap a l’excel·lència, com és ara el cas del Museu d’Art Modern de Tarragona (MAMT) a disposició d’aquest context territorial. Hi afegirem el cas del Centre d’Arts Visuals d’Amposta, una experiència personal d’investigació. Per a aquests públics de la cultura, l’educació artística ha de ser transversal, recíproca, progressiva, permanent, com si es tractés d’un tema sanitari o tecnològic. Des de la perspectiva de l’home, de l’entorn, de la societat, el laboratori de ciències socials, mitjançant l’educació artística, ens condueix a la globalització, a la geografia, a la política, a les relacions socials i a la convivència, a la vida.
Paraules clau
didàctica de les ciències socials, educació artística, entorn territorial
Article Details
Com citar
Gil, Núria. “Laboratori de ciències socials en exposicions d’art contemporani: l’educació artística”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 24, pp. 58-64, https://raco.cat/index.php/comeduc/article/view/322046.