El Panteón de la Patagonia de Domingo Pronsato: arte público, relato histórico y producción en la ocupación del espacio (Bahía Blanca, Argentina, 1968/1970)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juliana López Pascual
En aquest treball ens proposem reconstruir el Projecte celebratori del “Panteó de la Patagònia”, elaborat des de Bahia Blanca (Argentina) per l’artista i gestor cultural, Domingo Pronsato (1881-1971) a les acaballes dels anys ‘60. A partir de l’anàlisi dels seus escrits i de les característiques formals de la proposta artística, procurem donar compte de la convergència a la via dels opcions ideològiques del seu autor, així com dels interessos geopolítics i econòmics de la burgesia local sobre els territoris del sud del país, del clima d’època militarista i repressiu que els donava i de les formes en les que el relat històric va constituir un recurs de legitimació de les decisions sobre l’espai públic. Buscarem, llavors, problematitzar el programa estètic i arquitectònic a la llum de les variables Econòmiques, Socials i Polítiques que van travessar la seva concepció i li van atorgar sentits excedents a la dimensió artística.
Paraules clau
Panteón de la Patagonia, Domingo Pronsato
Article Details
Com citar
López Pascual, Juliana. “El Panteón de la Patagonia de Domingo Pronsato: arte público, relato histórico y producción en la ocupación del espacio (Bahía Blanca, Argentina, 1968/1970)”. On the w@terfront, no. 49, pp. 23-44, https://raco.cat/index.php/Waterfront/article/view/315792.
Drets