Tries lingüístiques: vuit anys després. L'evolució dels usos lingüístics des de P3 fins a 6è de primària

Main Article Content

Carles de Rosselló i Peralta
David Ginebra Domingo
Aquest article explora l'evolució de les tries lingüístiques d'un grup de disset alumnes. Aquesta evolució comprèn dos moments d'observació: el primer, el 2004, quan els alumnes tenien tres o quatre anys; el segon, vuit anys després, el 2012. A Catalunya, les tries lingüístiques estan relacionades amb la persona. El nostre objectiu principal és saber si aquesta norma socio-pragmàtica està consolidada des que els individus són molt petits o si, per contra, la progressiva adquisició de la L2 o de les normes sociolingüístiques fan modificar el codi de relació
de les díades. Respecte de les díades exogrupals, els resultats obtinguts no permeten ser concloents atès que no s'ha trobat una pauta de comportament generalitzable per a tot l'alumnat. En els casos en què hem detectat substitucions de llengua, analitzem quina direcció han pres les noves tries.

Article Details

Com citar
Rosselló i Peralta, Carles de; and Ginebra Domingo, David. “Tries lingüístiques: vuit anys després. L’evolució dels usos lingüístics des de P3 fins a 6è de primària”. Treballs de sociolingüística catalana, vol.VOL 24, pp. 267-80, https://raco.cat/index.php/TSC/article/view/293777.