Formació a distància per a professors de matemàtiques: l’experiència d’EarlyStatistics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les potencialitats de les modernes tecnologies d'internet ofereixen noves oportunitats a la formació inicial i permanent del professorat de matemàtiques, que permeten superar les limitacions imposades per recursos cada cop més escassos i per la situació geogràfica, i que per a aquest col·lectiu dispers geogràficament signifiquen l'accés a un aprenentatge de qualitat, econòmic i compatible amb la resta d'activitats. Aquest article se centra en com es poden aprofitar eficaçment les eines de comunicació i informació disponibles en línia per a millorar la qualitat i l'eficiència de la formació del professorat en l'ensenyament d'estadística. En primer lloc, descrivim els principals problemes i reptes pedagògics de l'ensenyament a distància, en general, i de la formació de professorat en línia, en particular. Tot seguit, oferim una visió general d'EarlyStatistics, un curs virtual de desenvolupament professional per a l'ensenyament d'estadística adreçat al professorat d'educació primària i de primers cursos de secundària (de 6 a 14 anys), i les principals conclusions derivades de l'edició pilot del curs. Conclouen l'article alguns suggeriments educatius.