Formació a distància per a professors de matemàtiques: l’experiència d’EarlyStatistics

Main Article Content

Maria Meletiou-Mavrotheris
Ana Serradó Bayés

Les potencialitats de les modernes tecnologies d'internet ofereixen noves oportunitats a la formació inicial i permanent del professorat de matemàtiques, que permeten superar les limitacions imposades per recursos cada cop més escassos i per la situació geogràfica, i que per a aquest col·lectiu dispers geogràficament signifiquen l'accés a un aprenentatge de qualitat, econòmic i compatible amb la resta d'activitats. Aquest article se centra en com es poden aprofitar eficaçment les eines de comunicació i informació disponibles en línia per a millorar la qualitat i l'eficiència de la formació del professorat en l'ensenyament d'estadística. En primer lloc, descrivim els principals problemes i reptes pedagògics de l'ensenyament a distància, en general, i de la formació de professorat en línia, en particular. Tot seguit, oferim una visió general d'EarlyStatistics, un curs virtual de desenvolupament professional per a l'ensenyament d'estadística adreçat al professorat d'educació primària i de primers cursos de secundària (de 6 a 14 anys), i les principals conclusions derivades de l'edició pilot del curs. Conclouen l'article alguns suggeriments educatius.

Paraules clau
enseñanza de estadística, aprendizaje virtual, aprendizaje mixto, formación del profesorado

Article Details

Com citar
Meletiou-Mavrotheris, Maria; and Serradó Bayés, Ana. “Formació a distància per a professors de matemàtiques: l’experiència d’EarlyStatistics”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 9, no. 1, pp. págs. 150-165 | pp. 340, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/249888.