El plurilingüisme familiar

Main Article Content

Marta Rovira Martínez
L’article aborda una temàtica fins ara poc estudiada com és el fet que cada vegada hi ha més infants que tenen més d’una llengua familiar. No parlem dels que són bilingües català-castellà, sinó d’aquells que en el nostre context aprenen a més a més una altra llengua des de petits. Combinades amb les llengües apreses fora de la família, a l’escola i al carrer, els parlants al·loglots constitueixen un nou perfil de persones plurilingües. Des de fa un segle existeixen estudis sobre l’aprenentatge simultani de més d’una llengua, però encara hi ha alguns falsos tòpics que cal desfer per tal d’abordar el plurilingüisme amb tots els seus reptes, avantatges i inconvenients. Fins i tot a Catalunya, on l’aprenentatge del català i del castellà per part dels infants és assumit com un fet normal, i s’admet el plurilingüisme com un valor social, la complexitat associada a l’aprenentatge de llengües familiars al·loglotes és un fet força poc tractat.
Paraules clau
plurilingualism, multilingualism, bilingualism, families, transmission

Article Details

Com citar
Rovira Martínez, Marta. “El plurilingüisme familiar”. Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, no. 54, https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/279223.