Mrs. Dalloway como máquina de guerra. Una introducción
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Manuel Asensi
The purpose of this article is to show why and how Virginia Woolf´s novel is a powerful agency of social intervention which disrupts our programmed capacity to read and to look. Manuel Asensi discusses four elements of the context in which it was written; The period of writing and publishing, between 1922 and 1925, a time of vanguardisms; the influence of the Bloomsbury group; the outbreak of the First World War, which situated this pacifist group in a marginal position; and the biological condition of Woolf, being not only a woman, but one who suffered from a psychological disorder. Secondly, the article proposes an analysis of the novel´s characters in three groups; those who delimit the territory; others who represent lines of escape and, finally, Clarissa, who finds herself somewhere in between. A difficult position, since she does not know where she belongs; at the same time he is both inside an outside of the order.
Article Details
Com citar
Asensi, Manuel. “Mrs. Dalloway como máquina de guerra. Una introducción”. Lectora: revista de dones i textualitat, no. 10, pp. 311-24, https://raco.cat/index.php/Lectora/article/view/205497.
Drets
Drets d'autor
Els autors i les autores conserven els drets d’autoria i atorguen a Lectora: revista de dones i textualitat el dret exclusiu de difusió, durant un any des de la publicació a la revista, a partir del qual l’obra serà disponible simultàniament sota una Llicència de Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada de Creative Commons que, si no si indica el contari, permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista. Els autors i autores són lliures de fer acords contractualsaddicionals independents per a la distribució no exclusiva de la versió de l’obra publicada a la revista (com ara la publicació en un repositori institucional o en un llibre), sempre que se’n reconegui la publicació inicial en aquesta revista, un cop transcorregut un any des de la seva aparició. S’encoratja els autors i autores a reproduir la seva obra en línia (en repositoris institucionals, temàtics o a la seva pàgina web, per exemple) passat el període de difusió en exclusivitat a la revista, amb l’objectiu d’aconseguir intercanvis productius i fer que l’obra obtingui més citacions (vegeu The Effect of Open Access, en anglès).Articles més llegits del mateix autor/a
- Manuel Asensi, Crítica, sabotaje y subalternidad , Lectora: revista de dones i textualitat: 2007: Núm.: 13