La multimodalitat en els torns de preguntes: recopilació de corpus y ús pedagògic

Main Article Content

Mercedes Querol Julián
Els torns de preguntes en els congressos, a diferència de la presentació de la recerca que els precedeix, són espontanis i impredictibles. Poden suposar un problema principalment per a investigadors novells, els quals temen sobretot no entendre la intenció real d’una pregunta o comentari i són conscients que, a banda de la recerca, el seu prestigi i vàlua també estan sent jutjats. A més, l’estudi del discurs acadèmic parlat en anglès es basa tradicionalment en l’anàlisi de transcripcions, sense considerar la seua naturalesa multimodal. En aquest article descric detalladament el disseny d’un corpus multimodal de torns de preguntes on l’àudio, el vídeo, les transcripcions i les anotacions estan sincronitzats temporalment. Aquesta anàlisi en múltiples capes proporciona exemples (no tan sols d’unitats lingüístiques de patrons retòrics i avaluació multimodal, sinó també sobre la manera en què són expressats paralingüísticament i quinèsicament) que poden ser utilitzats en l’aula i en el disseny de materials docents.
Paraules clau
anglès amb finalitats acadèmiques, torn de preguntes, corpus multimodals, anotació en múltiples capes, materials docents basats en la recerca

Article Details

Com citar
Querol Julián, Mercedes. “La multimodalitat en els torns de preguntes: recopilació de corpus y ús pedagògic”. Language Value, vol.VOL 2, pp. 1-26, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302133.