Planes de igualdad por ley: Ventajas de la igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres para las empresas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Maria Dolors Calvet Puig
Amaia Lusa García
Carme Martínez Costa
Olga Pons Peregort
Marta Tura-Solvas
The Equal Opportunities Spanish Law (from 2007), establishes that those companies with more than 250 workers have to design and implement an equal opportunities plan between women and men. Since the “cost-benefit” relation of equal opportunities has not been yet studied, companies have to convince themselves about the convenience of designing and adopting an equal opportunities plan by means of non quantitative reasons. In this paper the main advantages of equal opportunities for companies are discussed, and some criteria are offered for its application.
Article Details
Com citar
Calvet Puig, Maria Dolors et al. “Planes de igualdad por ley: Ventajas de la igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres para las empresas”. Intangible Capital, vol.VOL 5, no. 2, https://raco.cat/index.php/Intangible/article/view/130489.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Corominas Subias, Anna Maria Coves Moreno, Amaia Lusa García, Carme Martínez Costa, ISOS: A job evaluation system to implement comparable worth , Intangible Capital: 2008: Vol.: 4 Núm.: 1
- Marta Mas Machuca, Marina Sainz, Carme Martínez Costa, A review of forecasting models for new products , Intangible Capital: 2014: Vol.: 10 Núm.: 1
- Olga Pons Peregort, Maria Dolors Calvet Puig, Marta Tura Solvas, Cristina Muñoz Illescas, Análisis de la igualdad de oportunidades de género en la ciencia y la tecnología: Las carreras profesionales de las mujeres científicas y tecnóloga , Intangible Capital: 2013: Vol.: 9 Núm.: 1
- Orlando Dante Boiteux, Albert Corominas Subias, Amaia Lusa García, Carme Martínez Costa, Planificación agregada de la producción, la plantilla, el tiempo de trabajo y la tesorería , Intangible Capital: 2009: Vol.: 5 Núm.: 3
- Marta Mas Machuca, Carme Martínez Costa, El impacto del factor estratégico en los proyectos de gestión del conociminiento del sector de la consultoría , Intangible Capital: 2008: Vol.: 4 Núm.: 4