Formació en alternança en l’espai universitari. Una experiència de projecte integrat a partir de l’aprenentatge basat en problemes
Article Sidebar
PDF (Castellano)
Ilustración 1. Dispositivos de formación en alternancia. (Castellano)
Ilustración 2. Temporalización a partir del desarrollo del proceso de ABP de Morales y Landa (2004). (Castellano)
Ilustración 3. Interacciones requeridas para el adecuado desarrollo del PI en tercer curso del Grado de Educación Infantil y Primaria en Florida Universitaria (Castellano)
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
María José Chisvert-Tarazona
Universitat de València
Davinia Palomares-Montero
Universitat de València
María Dolores Soto-González
Florida Centre de Formació
Aquest article descriu una experiència de formació en alternança en un context d’educació superior; en concret, a partir de la iniciativa desenvolupada per Florida Universitària, un centre adscrit a la Universitat de València. La formació en alternança implica alternar l’aprenentatge entre períodes desenvolupats en el centre educatiu i moments desenvolupats en el context laboral. L’objectiu d’aquest treball és identificar una iniciativa que, empíricament, mostri com aquests períodes impacten en l’aprenentatge de competències dels estudiants. La metodologia que s’ha aplicat en l’experiència de formació en alternança es basa en l’aprenentatge basat en problemes que, en el context d’un projecte integrat desenvolupat en els graus d’Educació Infantil i Primària, s’aplica en totes les matèries de tercer curs. Els resultats mostren que la pràctica reflexiva entre el centre educatiu i el context laboral afavoreix els aprenentatges de les persones que hi participen. Els beneficis de la formació professional en alternança en estudiants universitaris són plausibles: augmenten la motivació de l’alumnat, doten de sentit al coneixement teòric i es multipliquen les interaccions d’aprenentatge en entorns acadèmics i professionals.
Paraules clau
formació en alternança, aprenentatge professional, relació universitat-empresa, competències, transferència de l’aprenentatge, aprenentatge basat en problemes
Article Details
Com citar
Chisvert-Tarazona, María José et al. “Formació en alternança en l’espai universitari. Una experiència de projecte integrat a partir de l’aprenentatge basat en problemes”. Educar, vol.VOL 51, no. 2, pp. 299-20, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/295237.
Biografies de l'autor/a
María José Chisvert-Tarazona, Universitat de València
Ayudante doctora en el Departamento de Didáctica y Organización EscolarDavinia Palomares-Montero, Universitat de València
Ayudante doctora en el Departamento de Didáctica y Organización EscolarArticles més llegits del mateix autor/a
- Fernando Marhuenda-Fluixá, María José Chisvert-Tarazona, Davinia Palomares-Montero, Javier Vila, Amb "d" de "dual": investigació sobre la implantació del sistema dual a la formació professional a Espanya , Educar: Vol. 53 Núm. 2 (2017): La formación profesional