L’efecte de les intervencions escolars en la promoció d’activitat física

Main Article Content

Adrià Muntaner
Pere Antoni Borràs
L’entorn escolar és considerat el més adequat per implementar-hi intervencions que contrarestin la inactivitat
física, tot i que encara hi ha controvèrsia sobre quina és la millor estratègia. L’objectiu d’aquest article va ser revisar
d’una manera sistemàtica les intervencions escolars actuals en la promoció de l’activitat física. Varen ser inclosos en
la revisió estudis controlats i aleatoritzats duts a terme a les escoles, que haguessin inclòs alguna mesura d’activitat
física o de condició física i en els quals haguessin participat nins de sis a dotze anys, i que foren publicats entre els
anys 2007 i 2012. En aquesta revisió, entre el 70-80% dels estudis varen ser efectius. La intervenció basada en la
combinació de diferents components va ser l’estratègia més consistent.

Article Details

Com citar
Muntaner, Adrià; and Borràs, Pere Antoni. “L’efecte de les intervencions escolars en la promoció d’activitat física”. Educació i Cultura: revista mallorquina de Pedagogia, vol.VOL 24, pp. 109-20, https://raco.cat/index.php/EducacioCultura/article/view/275985.