L’Anatomia artística a l’Escola de Belles Arts de Barcelona. Els casos de Jeroni Faraudo (1823-1886) i de Tiberio Ávila (1843-1932)

Main Article Content

Cristina Rodríguez Samaniego
Aquest article se centra en la significació i transcendència de l’assignatura d’Anatomia artística a l’Escola de Belles Arts de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX i principis de segle XX. S’empren, com a fil conductor, les figures de Jeroni Faraudo i Condeminas (1823-1886) i de Tiberio Ávila Rodríguez (1843-1932), els dos primers professors que impartiren la matèria i que romanen, en l’actualitat, pràcticament inèdits. El coneixement de l’ideari de Faraudo i d’Ávila permet completar el panorama de l’evolució de les idees estètiques a la Catalunya del moment i, alhora, contribueix a la comprensió de l’erosió de la primacia de l’antic en l’aprenentatge oficial de les arts a Catalunya.
Paraules clau: Jeroni Faraudo i Condeminas / Tiberio Ávila Rodríguez / Escola de Belles Arts de Barcelona / Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi / anatomia artística / pedagogia artística.

Article Details

Com citar
Rodríguez Samaniego, Cristina. “L’Anatomia artística a l’Escola de Belles Arts de Barcelona. Els casos de Jeroni Faraudo (1823-1886) i de Tiberio Ávila (1843-1932)”. Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, pp. 63-79, https://raco.cat/index.php/ButlletiRACBASJ/article/view/264088.