El portfolio digital com a facilitador d'una competència informacional diversificada i reflexiva
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Objectiu: identificació i anàlisi de les categories sobre el coneixement implicades en l'adquisició de la competència informacional potenciades per l'ús d'un portfolio digital/PLE (e-Portfolio/PLE) en un àmbit d'educació formal, especialment amb relació al desenvolupament de processos estratègics o condicionals.
Metodologia: anàlisi qualitativa mitjançant entrevista semiestructurada i atribució de categories amb codificació interjutges i organització dels codis per representar-los quantitativament. L'entrevista es va fer a estudiants de la Facultad de Educación de la Universidad Católica de Temuco, Xile, i les competències i la categorització de base utilitzada és la proposada per l'IFLA, amb alguns complements.
Resultats: en l'educació superior es manifesta una focalització en l'ensenyament i l'aprenentatge de continguts declaratius i procedimentals lligats estretament a la matèria d'estudi, i s'obliden competències més transversals d'alt nivell cognitiu. L'ús de portfolios digitals afavoreix el desenvolupament de competències relacionades amb l'autonomia de l'estudiant. Per això s'ha analitzat la naturalesa i el volum del contingut implicat en el tractament de les competències informacionals per mitjà de l'ús de portfolios digitals/PLE i el lloc que ocupen els processos de caràcter estratègic en l'adquisició del coneixement disciplinari transversal. Ha emergit la necessitat d'ampliar el sistema de categorització de l'IFLA per tal de donar cabuda a processos de reflexió i planificació relacionats amb aquest coneixement estratègic.
Article Details
Drets d'autor
Els textos publicats a BiD no tenen costos de publicació i es troben subjectes a una llicència de Creative Commons de tipus "Reconeixement". Això significa que es poden consultar i difondre lliurement sempre que se citi l'autor i l'editor amb els elements que consten en l'opció "Citació recomanada" que s'indica en cada un dels articles. En aquest sentit, es compleix amb la definició d'open access de la Declaració de Budapest a favor de l'accés obert. La revista permet a l'autor o autors mantenir els drets d'autor i retenir els drets de publicació sense restriccions.