Translanguaging as a teaching resource in early language learning of English as a an additional language (EAL)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Laura Portolés
Universitat Jaume I
Otilia Martí
Universitat Jaume I
Tradicionalment, l'ensenyament de llengües s'ha basat en un enfocament monolingüe i l'estricta separació de llengües a l'aula s'ha considerat un requisit indefugible per garantir l'èxit d'aquest procés d'aprenentatge. No obstant això, s'ha demostrat que l'ús flexible del repertori lingüístic de l'alumnat, conegut com a translanguaging, també pot resultar beneficiós per tal d'aprendre l'anglès com a llengua estrangera (vid. Jones i Lewis, 2014).El present estudi té com a objectiu examinar el translanguaging i les seues funcions en l'aprenentatge primerenc de llengües, tenint en compte la taxonomia proposada per García et al. (2011). Les dades, de tipus qualitatiu, es van recollir en tres classes d'anglès per a 25 pre-escolars valencians. Els i les participants, de 4 i 5 anys d'edat, estudiaven el segon curs de l'etapa d'Educació Infantil a un col·legi amb un programa d'immersió lingüística en català, en el qual s'utilitzen altres dues llengües com a vehicles d'instrucció (castellà i anglès).Els resultats mostren com l'estudiantat en edat de pre-alfabetització fa servir les seves L1, L2 i L3 estratègicament per a realitzar diferents funcions comunicatives, sense comprometre l'exposició a la llengua meta, l'anglès. Com a conclusió, considerem que un enfocament monolingüe envers l'ensenyament de l'anglès com a llengua addicional (EAL) no és una imatge realista de l'ús de les llengües que fa l'alumnat tant dins com fora de l'aula en entorns multilingües.
Paraules clau
translanguaging, repertori lingüístic, aprenentatge primerenc de llengües, anglès com a llengua addicional (EAL), educació multilingüe
Article Details
Com citar
Portolés, Laura; and Martí, Otilia. “Translanguaging as a teaching resource in early language learning of English as a an additional language (EAL)”. Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, vol.VOL 10, no. 1, pp. 61-77, https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/321507.