La diligència del mestre, un valor personalista. Actualitat del document Gravissimum Educationis
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
RESUM: En aquest article analitzem el document sobre educació del Concili Vaticà II publicat l’any 1965. Aquest text presenta la idea de la diligència del mestre com una virtud a desenvolupar en la seva formació. Com podem aplicar aquesta noció al moment actual de “crisi” de la formació de mestres? Com podem actualitzar-la? Fins a quin punt es tracta d’una perspectiva personalista i quins serien els arguments perdefensar-ho?
PARAULES CLAU: Filosofía de l’Educació, Personalisme, Persona i Educació, Concili Vaticà II.
Teacher Diligence, a Personalistic Value. Current Impact of the Document Gravissimum Educationis
ABSTRACT: In this article we analize the document on education published by the II Vatican Concile in 1965. In this document we can find the idea of “diligence” as a virtue to be developed in teacher’s education. How can we use this notion as an aggiornamento for the present, taking into account the questioning of teacher’s education today? Can we identify a personalist perspective in the document? What would be the main arguments for defending such a perspective?
KEYWORDS: Philosophy of Education, Personalism, Person and education, Second Vatican Council.
Article Details
Anna Pagès Santacana, Universitat Ramon Llull
Professora a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna- Universitat Ramon LlullArticles més llegits del mateix autor/a
- Caterina Riba, Mar Rosàs Tosas, Pilar Godayol, Anna Pagès Santacana, Anna Pérez-Quintana, Carme Sanmartí, Francesc Torralba Roselló, Patricia Illa, Bàrbara Pagès, Covid-19 i PDI: impactes amb perspectiva de gènere , Ars Brevis: Núm. 27 (2021)
- Anna Pagès Santacana, L’oblit: una definició filosòfica , Ars Brevis: Núm. 22 (2016)
- Anna Pagès Santacana, Educación y estandarización en la sociedad del conocimiento: cuestiones éticas y pedagógicas , Ars Brevis: 2001: Núm.: 7
- Anna Pagès Santacana, L'educació com a vivència: matissos de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer , Ars Brevis: 2004: Núm.: 10
- Anna Pagès Santacana, L'impossible d'ensenyar. Notes per a una filosofia de la transmissió , Ars Brevis: 2005: Núm.: 11
- Anna Pagès Santacana, Condicions del pensar en el desemparament: esbós hermenèutic del Diari Filosòfic de Hannah Arendt , Ars Brevis: 2006: Núm.: 12
- Anna Pagès Santacana, Biografies femenines com a problema hermenèutic , Ars Brevis: Núm. 19 (2013)