El turisme actiu a Espanya. Identificació de la qualitat del servei en les empreses

Main Article Content

Lázaro Mediavilla Saldaña
Vicente Gómez Encinas

Va ser el 2012 quan es va finalitzar el disseny de l’eina per a la identificació de la qualitat en el servei de les empreses de turisme actiu, l’anomenada eina valorativa HEVA. El 2013 es va llançar la proposta a totes les empreses de turisme actiu registrades en les 52 oficines de turisme de les províncies del territori nacional, i es va obtenir un registre de 918 empreses actives, 186 de les quals s’han utilitzar per a aquest estudi. HEVA analitza tres aspectes fonamentals: la identificació del perfil sectorial de les empreses, la valoració dels paràmetres que reconeixen la qualitat del servei i la percepció del responsable de l’empresa en relació amb el que la clientela identifica com a qualitat del servei que presta. Aspectes clau per conèixer i poder determinar processos que ajudin la gestió de les empreses. Com a conclusions, les entitats consideren que està més reconeguda la seva activitat empresarial dins del sector del turisme (80,6 %) que de l’esport. Pel que fa a la valoració dels paràmetres de qualitat en el servei, s’identifica que el paràmetre dels recursos humans obté el major reconeixement (97,7 %). I referent a la percepció del responsable de l’empresa, hi ha diferències significatives per a la clientela en elements com el tractament de les reclamacions i els productes complementaris.

Paraules clau
qualitat, turisme actiu, servei, turisme d’aventura, activitats a la natura

Article Details

Com citar
Mediavilla Saldaña, Lázaro; and Gómez Encinas, Vicente. “El turisme actiu a Espanya. Identificació de la qualitat del servei en les empreses”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 124, pp. 108-13, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/310641.