L’escola, l’institut, la raó i la passió. Un món escolar objectivat pel nen, la nena i l’adolescent d’avui, al voltant de la classe d’Educació Física. Un procés de formació

Main Article Content

Luis Guillermo Jaramillo Echeverry

L’escola forma part de la socialització del nen, la nena i l’adolescent d’avui com a subjectes de drets1 i no solament com a éssers de responsabilitats i deures; aquesta (l’escola), no només és un factor important en l’aprenentatge de coneixements que l’habiliten per espavilar-se millor en l’era (ona) del coneixement i la informació, sinó que també forma part del seu aprenentatge social i cultural. Enmig de l’ambient escolar, el subjecte de l’educació crea i recrea cultura en donar sentit i significat a les seves vivències i objectivacions escolars, alhora que forma un teixit de relacions substancials amb tota la comunitat educativa (estudiants, pares de família, professors i directius entre d’altres); per tant, l’escola és més que la relació professor-estudiant, és món de la vida en què es dóna sentit a tot el que s’hi viu.

Paraules clau
Formació, Educació física, Joc, Raó, Passió

Article Details

Com citar
Jaramillo Echeverry, Luis Guillermo. “L’escola, l’institut, la raó i la passió. Un món escolar objectivat pel nen, la nena i l’adolescent d’avui, al voltant de la classe d’Educació Física. Un procés de formació”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 75, pp. 39-44, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300986.