Efecte d’un programa d’intervenció basat en l’expressió corporal sobre la millora conceptual d’hàbits saludables en nens de sisè curs
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antonio Som Castillo
Manuel Delgado Fernández
Jesús Medina Casaubón
S’ha portat a terme una intervenció per a la millora conceptual d’hàbits saludables a través de l’Expressió Corporal en alumnes de 6è de primària. El treball esmentat es va realitzar durant 10 sessions aplicades al grup experimental; es va utilitzar la indagació com a principal tècnica d’ensenyament, i també un full complementari de treball sobre el contingut conceptual desenvolupat en la sessió. El grup control va realitzar allò que hi havia previst a la programació d’aula aprovada en el projecte educatiu del centre. El coneixement conceptual sobre hàbits saludables va ser avaluat mitjançant un qüestionari de 57 preguntes. Els resultats van mostrar un augment altament significatiu del nivell de coneixement del Grup Experimental (p < 0,0001) en passar de 34,36 ± 6,23 en el pretest a 48,86 ± 4,26 en el posttest i mantenir-se en 48,14 ± 2,68 en el retest. Encara que el Grup Control també va experimentar un increment significatiu (p < 0,01), en passar de 33,79 ± 3,70 en el pretest a 37,71 ± 3,50 en el posttest i baixar a 34,79 ± 3,59 en el retest. Els resultats obtinguts corroboren la idoneïtat del programa d’intervenció. Es conclou que l’Expressió corporal pot ser un contingut adequat per millorar el coneixement sobre hàbits de vida saludables.
Paraules clau
Salut, Expressió Corporal, Educació Física
Article Details
Com citar
Som Castillo, Antonio et al. “Efecte d’un programa d’intervenció basat en l’expressió corporal sobre la millora conceptual d’hàbits saludables en nens de sisè curs”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 90, pp. 12-19, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300297.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Joaquín Muros Molina, Antonio Som Castillo, Ana Isabel Leyva Rodríguez, Mikel Zabala Díaz, Efecte de dos estils d’ensenyament (cognoscitiu versus tradicional) sobre l’aprenentatge de conceptes d’anatomia muscular en alumnes d’Educació Física de 1r d’ESO , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 100 (2010)
- Alfonso Valero Valenzuela, Antonio Conde Sánchez, Manuel Delgado Fernández, José Luis Conde Caveda, Incidència dels enfocaments d’ensenyament tradicional i ludotècnic sobre les variables relacionades amb el procés d’ensenyament-aprenentatge en la iniciació a l’atletisme , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 84 (2006)
- Luis Fernando Santaella Romero, Manuel Delgado Fernández, Modificació d’actituds vers l’activitat física orientada a la salut en 4t de Primària Descargar , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 73 (2003)
- Jesús Medina Casaubón, Miguel Angel Delgado Noguera, Estudi de les activitats de formació del pràcticum d'ensenyament segons les opcions professionals dels professors en pràctiques d'educació física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 51 (1998)
- Antonio Som Castillo, Coneixement sobre la freqüència cardíaca i la percepció de la intensitat de l’esforç en alumnes universitaris d’últim curs de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 101 (2010)
- Vicente P. Ramírez Jiménez, Manuel Delgado Fernández, Efectes d’un entrenament planificat i controlat en minibàsquet (11 i 12 anys) sobre la potència anaeròbica , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 72 (2003)
- Isaac José Pérez López, Manuel Delgado Fernández, Palma Chillón Garzón, Miguel Martín Matillas, Pablo Tercedor Sánchez, El gènere com a factor de variabilitat en les actituds envers la pràctica d’activitat físicoesportiva , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 82 (2005)