Efecte d’un programa d’intervenció basat en l’expressió corporal sobre la millora conceptual d’hàbits saludables en nens de sisè curs

Main Article Content

Antonio Som Castillo
Manuel Delgado Fernández
Jesús Medina Casaubón
S’ha portat a terme una intervenció per a la millora conceptual d’hàbits saludables a través de l’Expressió Corporal en alumnes de 6è de primària. El treball esmentat es va realitzar durant 10 sessions aplicades al grup experimental; es va utilitzar la indagació com a principal tècnica d’ensenyament, i també un full complementari de treball sobre el contingut conceptual desenvolupat en la sessió. El grup control va realitzar allò que hi havia previst a la programació d’aula aprovada en el projecte educatiu del centre. El coneixement conceptual sobre hàbits saludables va ser avaluat mitjançant un qüestionari de 57 preguntes. Els resultats van mostrar un augment altament significatiu del nivell de coneixement del Grup Experimental (p < 0,0001) en passar de 34,36 ± 6,23 en el pretest a 48,86 ± 4,26 en el posttest i mantenir-se en 48,14 ± 2,68 en el retest. Encara que el Grup Control també va experimentar un increment significatiu (p < 0,01), en passar de 33,79 ± 3,70 en el pretest a 37,71 ± 3,50 en el posttest i baixar a 34,79 ± 3,59 en el retest. Els resultats obtinguts corroboren la idoneïtat del programa d’intervenció. Es conclou que l’Expressió corporal pot ser un contingut adequat per millorar el coneixement sobre hàbits de vida saludables.
Paraules clau
Salut, Expressió Corporal, Educació Física

Article Details

Com citar
Som Castillo, Antonio et al. “Efecte d’un programa d’intervenció basat en l’expressió corporal sobre la millora conceptual d’hàbits saludables en nens de sisè curs”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 90, pp. 12-19, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300297.

Articles més llegits del mateix autor/a