Els últims barrocs. Les pintures de la Congregació dels Dolors de Girona i el canvi d'atribució de Joan Carles Panyó a Maria Colomer

Main Article Content

Francesc Miralpeix Vilamala
Des de fa pocs anys, la figura del pintor vigatà Maria Colomer Parés, actiu a la segona meitat del segle XVIII , és força més coneguda. El catàleg provisional de la seva producció conservada, escassa però de gran interes, es pot ampliar amb la incorporació d'un grup de pintures gironines. En aquest sentit, l'estudi propasa adjudicar-li les sis grans pintures de l'església de la Congregació dels Dolors de Girona, de sempre adscrites a l'heterogeni catàleg del pintor mataroní joan Caries Panyó i Figaró, i un parell de
teles més de la capella de Sant Domenec de la catedral de Girona.
Paraules clau
Barroc, Pintura, Segle XVIII, Catalunya, Girona, Maria Colomer, joan Caries Panyó.

Article Details

Com citar
Miralpeix Vilamala, Francesc. “Els últims barrocs. Les pintures de la Congregació dels Dolors de Girona i el canvi d’atribució de Joan Carles Panyó a Maria Colomer”. Annals de l’Institut d’Estudis Gironins, vol.VOL 53, p. 359, https://raco.cat/index.php/AnnalsGironins/article/view/264902.