Metodologies per a la coresponsabilitat en l’aprenentatge universitari
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Cèlia Rosich
Montserrat Alguacil de Nicolás
Maria Carme Boqué Torremorell
M. Dolors Camarasa
L’Espai Europeu d’Educació Superior ha propiciat un replantejament metodològic basat en el desenvolupament de competències que permet formular noves propostes d’estil docent universitari. En aquest article plantegem
un model metodològic pròxim als principis del constructivisme social i del pensament complex, aplicable a un mòdul dels estudis de grau en Educació Infantil i en Educació Primària, analitzant diferents estratègies
didàctiques utilitzades per a facilitar l’aprenentatge dels estudiants. Les diverses propostes metodològiques tenen, com a denominador comú,les particularitats següents: totes elles estan centrades en l’alumne, dinamitzen
diferents àmbits competencials i afavoreixen la coresponsabilitat entre professor i estudiant en el procés d’aprenentatge. Els resultats d’un estudi fet durant el curs 2008-2009 sobre la percepció dels estudiants en relació a metodologies afins a les proposades,ens ha servit per a ratificar la pertinença de la majoria d’estratègies i incorporar-les al Pla docent del mòdul Societat, Família i Escola I.
un model metodològic pròxim als principis del constructivisme social i del pensament complex, aplicable a un mòdul dels estudis de grau en Educació Infantil i en Educació Primària, analitzant diferents estratègies
didàctiques utilitzades per a facilitar l’aprenentatge dels estudiants. Les diverses propostes metodològiques tenen, com a denominador comú,les particularitats següents: totes elles estan centrades en l’alumne, dinamitzen
diferents àmbits competencials i afavoreixen la coresponsabilitat entre professor i estudiant en el procés d’aprenentatge. Els resultats d’un estudi fet durant el curs 2008-2009 sobre la percepció dels estudiants en relació a metodologies afins a les proposades,ens ha servit per a ratificar la pertinença de la majoria d’estratègies i incorporar-les al Pla docent del mòdul Societat, Família i Escola I.
Article Details
Com citar
Rosich, Cèlia et al. “Metodologies per a la coresponsabilitat en l’aprenentatge universitari”. Aloma: revista de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport Blanquerna, no. 29, pp. 29-45, https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/248349.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Josep Sarrado Soldevila, Jordi Riera Romaní, Maria Carme Boqué Torremorell, Vers el sentit pedagògic de la mediació , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2000: Núm.: 6
- Maria Carme Boqué Torremorell, Aproximació educativa al conflicte , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2003: Núm.: 12
- Montserrat Alguacil de Nicolás, La intervenció psicopedagògica en l'etapa d'educació infantil , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2009: Núm.: 23-24
- Angel Jesús Navarro Guareño, Cèlia Rosich, Francesc-Xavier Marín, Josep Manel Ballarín Garoña, Gestión de la convivencia con alumnado magrebí , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: Vol. 30 Núm. 2 (2012)
- Montserrat Alguacil de Nicolás, Mercè Pañellas Valls, La Perspectiva dels mestres sobre l'adaptació i la integració dels infants adoptats a l'entorn escolar , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2010: L'adopció al llarg de la vida: una perspectiva multidisciplinar
- Cèlia Rosich, Glossari de termes de L’espai Europeu d’Educació Superior , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: Núm. 29 (2011): Millora de la qualitat docent universitària
- Montserrat Alguacil de Nicolás, Innovacions educatives , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: Vol. 34 Núm. 1 (2016)
- Maria Carme Boqué Torremorell, Estudi descriptiu dels estils de comportament dels infants davant del conflicte: avaluació diagnòstica i orientacions per a l'acció pedagògica , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: 2000: Núm.: 6
- Cèlia Rosich, Editorial , Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport Blanquerna: Vol. 30 Núm. 2 (2012)